27 Şubat 2013 Çarşamba

Sevilla - Atletico Madrid detaylı analiz

            Aslında bana göre Barcelona - Real Madrid maçından çok daha enteresan ve çekişmeli geçmeye aday bir maç olacak. Başarıya daha aç takımlar ve İspanya'da şampiyon olma ihtimallerini de göz önüne aldığımızda daha bir saldırgan olmaları yüksek bir ihtimal. Çünkü tek hedefleri İspanya Kral Kupası. Gelelim takımların durumlarına; Sevilla özellikle iç sahada oyunu karşı sahaya yıkmakta pek zorlanmayan bir takım. Ancak iyi defans yapıp özellikle birkaç oyuncusunu kontrol edebilirseniz kilitleyebileceğiniz bir takım. Bu oyuncuların başında tabiki Jesus Navas ve sonrasında da Alvaro Negredo geliyor. Tabi yıldızı son dönemde parlayan Kondogbia'yı unutmamak lazım. Onu önümüzdeki dönemde daha büyük takımlarda görebiliriz. Perotti, Torochovski sakat o yüzden onlardan bahsetmeye gerek yok. Ve tabiki çok iyi bir sağ bek olan Cicinho var ama o da sanırım sakatlığı nedeniyle oynamayacak. Kaleci Palop da sakat.
             Eğer iyi kontra atak yapabiliyorsanız defanstaki Spahiç patlamaya hazır bir bomba. Orta sahadaki Medel çok iyi niyetli ve müthiş çalışkan bir adam ama o da her an kırmızı görebilecek kapasitede bir oyuncu. Ben onu oyun tarzı, iştahı vs gibi özelliklerinden dolayı Gattuso'ya benzetirim. Ancak dediğim gibi her an kırmızıyla oyun dışı kalabilir. Sevilla son dönemde oynadığı maçlarda inişli çıkışlı grafik çiziyor futbol olarak. Yine de o yukarıda bahsettiğim futbolcuları rahat bırakırsanız çok tehlikeli bir takım ve başınız her an derde girebilir.
            Atletico Madrid birçok kişinin bu turda açık ara favorisiydi ama benim çok ortada gördüğüm bir turdu başından beri. Zira özellikle futbol olarak La Liga'da ilk yarı sonlarına doğru başlayan düşüş hala devam  ediyor ve bence yine futbol olarak şu an ligde bulunduğu çok hakeden bir futbol oynamıyorlar sahada. Sanki yeni bir araya gelmiş gibi oynuyorlar. O sezon başında oynadıkları rakibi boğan bir anda allak bullak eden bir takım gitti yıldızların bireysel becerileriyle gol atıp kazanmaya çalışan bir takım geldi sanki. Bu dönemde takımı ateşleyen, götüren, taşıyan adamların başında da Diego Costa geliyor. Her ne kadar bencil bir futbolcu olsa da takımı sırtlıyor. Bir ara satılması gündemdeydi ama olmadı. Arda ortlama oyununu oynamaya devam ediyor. Diego Costa'ya en çok yardımcı olan futbolcu. Falcao ise herkes gibi benim de hayranlıkla izlediğim bir oyuncu ancak ondaki düşüşü de herkes gibi ben de görüyorum ama toparlayacaktır kısa zamanda. Fran ve Felipe Luis bekleri iyi kullanan oyuncular ve özellikle bugün Cicinho'nun oynamayacak olmasından dolayı Felipe Luis oldukça rahat edecektir. Gelelim A. Madrid defansına. Benim bir türlü beğenemediğim bir bölge. Bugün Godin oynamayacak bana göre bu Madrid için iyi haber. Simeona, Miranda'dan bir türlü vazgeçmiyor, çok ağır ve dengesiz. Ben hiç güvenmiyorum. Eğer Madrid bir maçı gol yemeden tamamlıyorsa bu başarı emin olun bekler ve özellikle önliberodaki Silva ve Gabi gibi oyuncular sayesinde oluyor.
           Sıra geldi tahminime: İki takımın da defansında bombalar var. Madrid kontra oynayacak. Eğer Navas ve Negredo'yu kilitleyebilirlerse bence bu maçın adamı olmaya aday kişisi Diego Costa olacaktır. Sevilla defansı kart görmeye hazırlıklı olsun. Hem süratli hem de teknik bir adamla karşı karşıya çok sık gelecekler. Bence Sevilla dengeli oynamak zorunda. Eğer rakibi baskı altına alayım hapsedeyim derlerse o zaman başları ağrıyacaktır. Yok sakin oynarlarsa son dönemdeki futbollarına bakarak benim favorim çok net Sevilla olur.

Hiç yorum yok: